Nemají vůbec čas na kraviny, což je dobře. Pokud tenhle trend udržíme až do dorosteneckých kategorií, nastanou ještě lepší časy. Do budoucnosti se dívám s optimismem. Co lze ještě vylepšit? V akademiích a klubech kluci dobře trénují, ale, bohužel, jsou 56 osobnost trenéra v přechodu z dorostenecké kategorie do seniorské málo využíváni v zápasech. Pak u kluků vidím velké rozdíly ve výkonech na jednotlivých srazech.
Livesport.cz: Fotbal online, fotbalové live výsledky, livescore
Mládežnické - ME U17 živě Hokej-Online.cz - Živé přenosy Hokej
Připravujeme přece mladé hráče pro seniorský fotbal, kde se hraje o postupy a sestupy. Ale v nižších věkových kategoriích by to mělo být jinak. Zjistil jsem si, že v Anglii nemají do patnácti let v soutěžích ani tabulky. A vyrůstají jim tam výborní hráči. U nás už kolikrát v žákovských nebo dorosteneckých zápasech vidím šílený tlak od rodičů a trenérů. V takhle raném věku dostávat děti pod takový tlak je špatně. V poslední době se to ale hodně zlepšilo. V českých ligových klubech pracují v jednotlivých mládežnických kategoriích výborní trenéři.
2) ß Hráči se rozdělí po týmech do rohů hřiště. ß Současně vyráží první hráči, jejichž cílem je obejít trenéra ve středovém území a zakončit do jedné ze dvou protilehlých branek. Následně přechází ke svému týmu do protějšího rohu. ß Po zakončení vybíhá další hráč. ß Vítězí tým, který jako první dosáhne stanoveného počtu branek. VARIANty ß Místo trenéra jsou uprostřed aktivní hráči soupeře. ß Obránci po zisku zakončují do opačných branek a získávají body pro svůj tým.
I tyhle soutěže mají vysokou úroveň. Takže ti kluci pak vypadají velice dobře, což jsme při vzájemné konfrontaci poznali. Jak z toho ven? Musíme popřemýšlet, jestli nemotivovat druholigové týmy, které budou dávat příležitost více mladým hráčům. Třeba většími dotacemi. Líbí se mi cesta Sparty, která spolupracuje v tomto smyslu s druholigovou Vlašimí. Jezdil jsem do Vlašimi pravidelně a viděl jsem, jaké pokroky dělal stoper Plechatý. Kopal pravidelně druhou ligu a zvládl přechod z dorostu mezi seniory výborně.
Zápasy: Reprezentace U17 | Hokej.cz - web českého hokeje
Hra 1:1 ß Protilehlé branky tvoří 4 samostatná hřiště, na každém hraje 1 dvojice se svým míčem svoje utkání, góly si mohou počítat jen sami hráči. ß 1 hráč z dvojice brání domluvené 2 sousední branky na své straně a útočí do 2 sousedních protilehlých, protihráč opačně; současně hrají 2 dvojice na levé části hřiště a 2 dvojice na pravé (jsou-li celkem 4 dvojice); dopředu lze mezi vnitřními hřišti nechat větší mezeru (viz obr.
ß Způsob uvedení míče do hry přihrávačem by měl odpovídat tomu, co hráči s míčem již umí. Proto by měly převažovat přihrávky po zemi a jen občas, jako moment překvapení a ukázka vyšší obtížnosti je možné vhodit míč i vzduchem, skákavý, roztočený apod. U pokročilejších hráčů je naopak vhodné například prudší přihrání k hráči, klamání při přihrávání apod. ß Mají-li hráči stále tendenci vybírat si startovní místo vedle přihrávače, vyzveme je, aby hledali jiná místa po obvodu kruhu, která by byla pro zisk míče výhodnější. ß Navýšení počtu branek, například 4 dvojice barevně či jinak rozlišených branek různě po obvodu rozestavených.
Hra 3:3 ß Hřiště obdélníkové s 1+1 brankou se sítí s brankovými a postranními čárami vyznačenými čárami nebo metami. ß Hřiště obdélníkové nebo čtvercové s 2+2 brankami s brankovými a postranními čárami. Všechny 4 branky mohou, ale nemusí být stejné. Mohou být 1+1 větší a druhé 1+1 jen malé z kuželů/tyčí apod. ß Hřiště kruhové s 6-8 síťovými brankami na obvodu kruhu 2 střídajících se barev, průměr kruhu cca m, souvislá hra, 1 družstvo dává góly do branek 1 barvy, druhé do branek druhé barvy, není-li s hráči dohodnuto jinak viz boskovický turnaj. ß Přidání chytajícího hráče do každé branky s přidáním orientační značky, kam až smí hrát rukama.
Někteří vedle fotbalu ještě studují, další jsou náchylnější ke zraněním a to se promítá do jejich výkonnosti. Vždycky když jsem měl početnější marodku a říkal jsem si, co budu dělat, tak jsem vzal nové hráče a nakonec jsem byl mile překvapený, jak to zvládli. Třeba Honza Matoušek v nároďáku nebyl, já jsem ho vzal ke třem zápasům a vidíte, kam se za rok dostal. Roman Květ to samé. U mladých hráčů zkrátka hraje roli mnoho různých faktorů. Kolísavost formy je vyšší než u zkušenějších hráčů. Co by teď bylo nejlepší pro Jana Matouška? Zůstat ve Slavii, nebo se na jaro vrátit do Příbrami? Těžko radit.
Záměrem turnajů Hrajeme si fotbal bylo od samého začátku vytvořit dětem klidné a při tom podnětné prostředí, nemluvit jim přímo do hry, vést je k samostatnému přemýšlení a rozhodování. Důvody přechodu od nátlaku k volbě byly jak herní rozvoj hráčských dovedností jako například soustředit se na sebe, svou hru a záměry, zlepšovat si své vlastní vidění hry, rozhodovat se, tvořit, posuzovat následky svého herního jednání atd. tak výchovné.
Když ho nenajdeme, zapojí se do hry trenér, aby mohli hrát všichni hráči. Vzhledem k hrací době až 8 minut je vhodné udělat zhruba v polovině přestávku 1-2 minuty. Ne kvůli pití, ale pro posílení jednak emočních prožitků dětí ze hry, například komu se už podařilo dát gól, co se komu povedlo apod., a jednak opět pro podporu jejich učení, například co děláš, když máš míč a soupeř stojí před tebou? Jak dát gól, když soupeř stojí v brance? Otázky slouží k vyššímu uvědomění si své činnosti na hřišti a k hledání až nalezení jiných než dosud používaných řešení ( A jak bys to mohl zahrát jinak? V čem je pro tebe dobré, když zůstaneš v brance? A když jsi zůstal, zabránil jsi tím soupeři ve vstřelení gólu? V čem je to pro tebe dobré, když bereš míč soupeři co nejdřív, klidně hned u jeho branky? Atd.
3) ß Hráč 1 i hráč 2 startují ve stejný okamžik, hráči 1 určuje začátek svým pohybem a zahájením slalomu. Hráč 1 provádí slalom v maximální rychlosti a zakončuje na brankáře. Poté přepíná a brání hráče 2. Hráč 2 na začátku přebíhá koordinační žebřík, přeskakuje překážky a nabírá míč. Poté dochází k souboji 1 vs. V případě zisku míče hráčem 1 se hráč 1 snaží dovést míč na úroveň červených met.
ß 1 hráč z dvojice brání všechny 4 branky na své straně a útočí do všech 4 protilehlých, protihráč opačně; současně hrají až 4 dvojice na celém hřišti. ß Kruhové hřiště s 6-8 malými brankami 2 střídajících se barev či velikostí, průměr kruhu cca 8-10 m, současně hrají všechny dvojice, 1 hráč dává góly do branek 1 barvy, druhý do branek druhé barvy. Hra 2:2 ß Postupné navyšování počtu akcí do vystřídání dalšími dvojicemi.
Pomáháme jim pak jen oznamováním domluveného času pro střídání. ß Upřesňování pravidel hry přímo s hráči, což je vede k zamýšlení nad jejich potřebností, podobou a dodržováním, například vzdálenost protihráče od míče, platnost branky kopem či hodem z postranní čáry apod. Obtížnost utkání Jednotlivé možnosti jsou popsány od nejjednodušších pro méně pokročilé hráče po větší obtížnost pro více pokročilé hráče. Přechody z nižší na vyšší úroveň vždy probereme s hráči jako možnost a výzvu s určitými výhodami a nároky, nabídneme prostor na vyzkoušení obtížnější varianty a necháme hráče si své prožitky vyhodnotit. Není třeba projít všechny, spíše zvolit vhodnou úroveň pro konkrétní děti.
Příkladem takového pojetí jsou turnaje, obvykle pro mladší přípravky, na hrací ploše cca 15x15 m s počtem hráčů 3:3 nebo 2:2 (dle rozhodnutí pořadatelů nebo dle dohody trenérů), bez brankářů, na 2+2 branky 1, 5x1 m, 27 mládežnický fotbal obr. 1: Hra 3:3 v mantinelech současně 2 hřiště, střídání hokejovým způsobem, bez sestavování tabulky, bez rozhodčího, případné porušení pravidel řeší sami hráči nebo trenéři, když to ještě nedokáží samy děti. Obecně platí, že našim trenérům jsou informace ze zahraničí o podobných formátech utkání pro nejmenší děti známé.
Z tohoto důvodu je nezbytné v tréninkovém procesu hráčům nastavovat podmínky vycházející z utkání a rozvíjet dovednosti v herním prostředí se soupeřem, tedy pod časoprostorovým tlakem. Následující uvedené hry a cvičení jsou všechny záměrně situované do stejného prostoru jako ukázka možné návaznosti jednotlivých cvičení, efektivního využití tréninkového času a zjednodušení organizace tréninkové jednotky. 1 Kdo má míč, vyhrává ORGANIZACE (obr. 1) ß Útočníci se snaží neztratit míč a vyhýbat se obráncům. ß Obránci se snaží odebrat míč a dát gól do jedné z branek. ß Pokud obránce vstřelí gól, bere si míč z branky a stává se útočníkem, naopak z útočníka, který přijde o míč, se stává obránce. ß Vítězí hráči, kteří budou mít na konci hry míč.
Dvakrát na Evropu Reprezentace ČR U19 a U17 postoupily
Charakter je pro mě prvořadý! Já si vybírám hráče, kteří chtějí reprezentovat. Líbí se mi, když klukům volám a na druhé straně slyšíte, že reprezentace je pro ně všechno. Pro mě jako trenéra je také strašně důležité, aby se hráč chtěl sám zlepšovat. Narozen: 20. prosince 1968 Hráčská kariéra: Jindřichův Hradec, Písek, Škoda Plzeň, Zlín, Dukla Praha, České Budějovice. Trenérská kariéra: Dukla Praha (mládež), České Budějovice (mládež), Příbram, Viktorie Plzeň, reprezentace ČR A, reprezentace U20, reprezentace U21.
Európsky pohár, ženy U17: Výsledky zápasov online - Šport.sk
U17 (2022/2023) - Český hokej
(HODINKY) Česko U17 Skotsko U17 přenos 25 října 2022
POSTUP Obě skupiny začínají přihrávkou, hráči A paralelně na hráče B, poté pokračování dle nákresu, hráči C driblují s míčem diagonálně do protější skupiny, odkud startují další hráči na začátek skupiny. Ve vyznačených čtvercích hráči volně driblují. VARIANTY Nasazování protihráčů do čtverců, nasazování protihráčů při přejímání přihrávek, přihrávky slabší nohou atd. POZNáMkY ke koučinku Důraz na: preciznost, rychlost provedení, agilitu, klamavé pohyby před převzetím přihrávky, vkládání klamavých pohybů do driblinku všeobecně krytí míče v obcházení soupeře.
Při zahrávání volného kopu by měl být soupeřův hráč vzdálen od míče nejméně 3 kroky dospělého, stejně jako při ostatních standardních situacích. Jsou-li protihráči blíž a rozehrávajícím hráčům to nevadí, necháme hru plynout. Každý volný kop je přímý, nepřímý neexistuje. Rohy při hře s 1+1 brankou se kopou, s 2+2 brankami je na dohodě trenérů a hráčů, zda hrát na rohy, nebo ne, podle toho, jak to hráči znají. Pro autové rozehrání mají hráči známý výběr z variant: a) vyjet s míčem do hřiště, b) mohou přihrát, c) mohou vhazovat. Další výchovné možnosti a náměty k diskuzím o hře při utkáních 3:3 ß Vysvětlování si, co je faul a co faulem není.
ß Zákaz skluzů k nohám protihráče z učebních (ustát souboj a míč získat) i zdravotně preventivních důvodů. ß Komu bereme míč, spoluhráči, nebo protihráči? ß Kdo z vás má pocit, že si zahrál hodně? A kdo málo? Co můžeš udělat pro to, aby sis zahrál víc, třeba měl častěji míč? Kdo z vás se při hře dívá jen na míč? A kdo ještě na něco jiného? Jak vám jdou kličky? Zkouší někdo přihrát spoluhráči? Kdy nebo v čem to může být lepší než pořád kličkovat sám? To jsou náměty pro diskuze na řadu utkání, protože k hlubšímu uvědomění docházejí hráči v mladší přípravce postupně. Zaměření na sebe je zcela přirozené a podporuje osobní herní odvahu. Násilné přeučování dospělými na povinné přihrávání lépe postavenému spoluhráči tuto odvahu nenávratně ničí. ß Děti vedeme postupně k tomu, aby zvládly střídat se podle určitých pravidel, vycházejících ze vzájemného respektu k sobě, samy (kdo za koho, kdo zavolá apod.
Většina nás, trenérů, by chtěla mít v týmu tvořivé hráče. Budu-li se bavit o své kategorii, tak tvořivých hráčů nemáme tolik, jako měli naši soupeři. Když jsme vyhráli v Portugalsku nebo v Holandsku, nedával jsem zápis o utkání ani moc do kabiny k nahlédnutí. Především ofenzivní hráči totiž hráli za velké kluby typu Ajaxu Amsterodam. Když si vybavím, co s námi v Holandsku ofenzivní hráči dělali. My jsme naopak prakticky neměli pořádného útočníka. Drchal se zranil, Graiciar byl také zraněný. Šašinka byl zdravý, ale v Ostravě paběrkoval. Turyna, který platil v ročníku 1998 za útočníka číslo jedna, byl opakovaně od mistrovství Evropy devatenáctek zraněný.
fotbal reprezentace – Seznam.cz